::


ΣΑΔΟΜΑΖΟΧΙΣΤΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ KAI ΕΞΟΥΣΙΑ
https://isotis.wordpress.com/t308

WILHELM REICH «…Η αντιδραστικη ψυχολογια ερμηνευει την κλοπη και την απεργια με ορους υποτιθεμενων παραλογων κινητρων… Αυτο που πρεπει να ερμηνευτει δεν ειναι το γεγονος οτι ο πεινασμενος κλεβει ή οτι ο υφισταμενος την εκμεταλλευση απεργει. Αλλα το γιατί η πλειονοτητα των πεινασμενων δεν κλεβουν, και το γιατί η πλειονοτητα των θυματων της εκμεταλλευσης δεν απεργουν…»

STANLEY MILGRAM «…ελαχιστοι ανθρωποι εχουν την ψυχικη δυναμη να αντισταθουν στην αυθεντια, ακομα κι οταν προσταζονται να εκτελεσουν πραξεις αντιθετες προς θεμελιωδεις ηθικες αρχες… και τα καταστρεπτικα αποτελεσματα του εργου τους γινουν προφανη… Η ηθικη δεν εξαφανιζεται― η ηθικη εστιαση ειναι εντελως διαφορετικη: ο υποτελης αισθανεται ντροπη ή υπερηφανεια με κριτηριο την αποτελεσματικοτητα της ανταποκρισης του στις προσταγες της αυθεντιας…»

MAURICE BRINTON «…Τα θυματα της καταπιεσης και της εκμεταλλευσης τεινουν να εσωτερικευουν την καταπιεση… Οχι μονο αποδεχονται την κατασταση τους, αλλα δεν αισθανονται καν καταπιεσμενοι… η διαιρεση της κοινωνιας εχει νομιμοποιηθει στη συνειδηση τους… Προασπιζουν την υποτελη τους θεση, την εκλογικευουν, και απορριπτουν ως παραλογισμο καθε ιδεα περι χειραφετησης… Τεινουν να λειτουργουν σαν προγραμματισμενα ρομποτ, προσαρμοσμενα στην κατεστημενη ταξη πραγματων…»

FREDY PERLMAN «…Οι ανθρωποι ανταλασσουν το δημιουργικο περιεχομενο της ζωης τους, την πρακτικη καθημερινη δραστηριοτητα τους, για χρημα… Μολις αποδεχτουν τους ορους αυτης της ανταλλαγης, η καθημερινη δραστηριοτητα παιρνει τη μορφη της οικουμενικης εκπορνευσης… Μολις αποδεχτουν το χρημα ως ισοδυναμο της ζωης, η πωληση της ζωντανης τους δραστηριοτητας γινεται προϋποθεση της φυσικης και κοινωνικης επιβιωσης τους. Η ζωη ανταλλασσεται με την επιβιωση. Δημιουργια και παραγωγη καταληγει να σημαινει πουλημενη δραστηριοτητα. Η δραστηριοτητα ενος ανθρωπου ειναι ‘‘παραγωγικη’’, χρησιμη στην κοινωνια, μονο οταν ειναι πουλημενη δραστηριοτητα…»

ERICH FROMM «…Ο αυταρχικομαζοχιστικος χαρακτηρας αγαπα… εκεινα τα δεδομενα που περιοριζουν την ανθρωπινη ζωη και στενευουν την ανθρωπινη ελευθερια… θεοποιει το παρελθον: ολα πρεπει να μεινουν για παντα οπως ηταν• το να θελει κανεις κατι που ως τωρα δεν υπηρξε, ειναι εγκλημα και τρελλα.[…] Οπου μυριζεται εξουσια, αισθανεται αυτοματα και την αναγκη να τη λατρεψει… Πρεπει να πιστευει οτι αγωνιζεται κατ’εντολη μιας εξουσιας, όποιο κι αν ειναι το ονομα της: ιστορια, φυση, [οικονομια], θεος κλπ, ως εκτελεστης- εντολοδοχος[…] αντλει τις δυναμεις του για δραση απο την προσκολληση του σε ανωτερες δυναμεις… ατρωτες και αμεταβλητες… Θαρρος ειναι να υπομενει τους πονους και τις θυσιες που επιβαλλει η μοιρα ή ο αρχηγος ως προσωποποιηση της… Κοινο γνωρισμα καθε μαζοχιστικου σκεπτεσθαι ειναι οτι η ζωη οριζεται απο δυναμεις που βρισκονται εξω απο το ατομο, τη θεληση του και τα συμφεροντα του… Η υποταγη σ’αυτες [τις δυναμεις] ειναι η μεγαλυτερη δυνατη ευτυχια… Αυτη η κοσμοθεωρια δεν αποκλειει δραστηριοτητες και θαρρος… [ομως] η δραστηριοτητα εχει παντα τα σημαδια ροπης προς την υποταγη…»

«…Η Bratton (1998) γράφει ότι “το τραύμα παγώνει στο αρχικό στάδιο του σοκ – χωρίς να ολοκληρωθεί, χωρίς να μειωθεί, χωρίς να ενσωματωθεί. Μπορεί να δεσπόζει στο συνειδητό τοπίο ή μπορεί να το θυμόμαστε αμυδρά, αλλά εξακολουθεί να κυριαρχεί στη συμπεριφορά, στα συναισθήματα και στη σκέψη του θύματος. Επηρεάζει τις σχέσεις, τις επιλογές και τις πεποιθήσεις του“…» http://is.gd/lz6PGW

BESSEL VAN DER KOLK. Η ψυχαναγκαστικη ταση για αναβιωση-αναπαραγωγη του ψυχικου τραυματος. Αναπαρασταση,επαναθυματοποιηση και μαζοχισμος
«…Ορισμενα ψυχικα τραυματισμενα ατομα προσηλωνονται εμμονικα στο τραυμα αδιαφορωντας για τις αλλες εμπειριες της ζωης. Αναβιωνουν, αναπαριστουν εξακολουθητικα το τραυματικο βιωμα σε βαρος του εαυτου τους και των αλλων. Βετερανοι του πολεμου μπορει να καταταγουν ως μισθοφοροι, γυναικες-θυματα αιμομιξιας μπορει να γινουν πορνες. Πρωην κακοποιημενα παιδια που ανατεθηκαν σε αναδοχες οικογενειες, φαινομενικα προκαλουν με τη συμπεριφορα τους για να ξαναβιωσουν την κακοποιηση στη νεα τους οικογενεια, ή αυτοακρωτηριαζονται. Καποιοι ταυτιζονται με το βασανιστη τους, δηλαδη βασανιζουν αλλους.
Οταν αυτα τα ατομα ασχολουνται με πραγματα ασχετα με το τραυμα, κλινικα παρατηρουνται αοριστα αισθηματα φοβου, πληξης, κενοτητας, ανησυχιας. Η ιδεα του Φροϋντ οτι η αναβιωση του τραυματος οδηγει σε επουλωση, αυτοελεγχο και λυτρωση, δεν στηριζεται απο τα στοιχεια. Αντιθετα, η εξακολουθητικη αναβιωση ως μεθοδος ψυχοθεραπειας μπορει να επιδεινωσει την εμμονικη καθηλωση.
Πολλοι παρατηρητες υποθετουν οτι τα θυματα καθιστανται εξαρτημενα απο τους θυτες. Ο Erschak αναρωτιεται γιατι ο κακοποιων δεν σταματα οταν ο τραυματισμος και ο πονος ειναι φανερος, και γιατι το θυμα δεν φευγει ― η απαντηση που δινει ειναι οτι εχουν εθιστει ο ενας στον αλλο και στην κακοποιηση. Η αλληλεπιδραση καθισταται αυτονομο συστημα, τα ατομα γινονται αβουλα σαν πρεζακηδες…» http://is.gd/y6I97S

Κινητηρας της κοινωνιας και της ιστορικης εξελιξης δεν ειναι ουτε οι “παραγωγικες σχεσεις” ουτε οι “νομοι της ιστοριας”. Ειναι η ψυχοπαθεια. Ο μεσος ανθρωπος ειναι σαδομαζοχιστης, η σαδομαζοχιστικη σχεση ειναι κοινος τοπος.
Ηγεμονια ειναι η χειραγωγηση του σαδομαζοχισμου. Ικανος ηγεμονας ειναι αυτος που στρεφει προς δικο του οφελος το μαζοχισμο των υπηκοων του, ενω ταυτοχρονα στρεφει το σαδισμο των υπηκοων εναντια στους εχθρους της ηγεμονιας του.
Το ιερατειο και η εκκλησια ηταν το κυριο εργαλειο χειρισμου του σαδομαζοχισμου που χρησιμοποιουσαν οι κυριαρχοι τους προηγουμενους αιωνες. Σημερα χρησιμοποιουν την τηλεοραση και τη συγχρονη θεολογια, την “οικονομικη επιστημη”.

https://isotis.wordpress.com/t308




ΨΥΧΟΪΣΤΟΡΙΑ. ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΙ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ | LLOYD deMAUSE
https://isotis.wordpress.com/j49/

«…Η ιστορια της παιδικης ηλικιας ειναι ενας εφιαλτης απο τον οποιο μολις αρχιζουμε να ξυπναμε. Οσο παλαιοτερα ερευνουμε στην ιστορια, τοσο χαμηλοτερο το επιπεδο φροντιδας των παιδιων, τοσο ευρυτερη και συχνοτερη η δολοφονια, η εγκαταλειψη, η κακοποιηση, η τρομοκρατηση, ο βιασμος του παιδιου… Το συμπερασμα μου μετα απο δεκαετιες ερευνας για την ψυχοϊστορικη μελετη της παιδικης ηλικιας και της κοινωνιας, ειναι οτι η ιστορια της ανθρωποτητας βασιζεται στην κακοποιηση των παιδιων[…]

Η ανατροφη των παιδιων ειναι η ιδια η προϋποθεση για τη μεταδοση και την αναπτυξη ολων των αλλων πολιτισμικων στοιχειων · καθοριζει τα ορια του εφικτου, τη δυνατοτητα εξελιξης σε ολα τα αλλα πεδια της ιστοριας. Συγκεκριμενες εμπειριες τη παιδικης ηλικιας δημιουργουν συγκεκριμενα στοιχεια του πολιτισμου, και αν δεν υφιστανται πλεον οι συγκεκριμενες εμπειριες, εξαφανιζονται και τα παραγωγα πολιτισμικα στοιχεια[…]

Σε ιστορικες περιοδους οπου οι γυναικες και τα κοριτσια αποκτουν δικαιωματα και δυνατοτητες αναπτυξης της προσωπικοτητας, βελτιωνουν την ανατροφη των παιδιων και η επομενη γενια ενηλικων εισαγει νεες πολιτικες ελευθεριες και αλλαζει την κοινωνια, καθως απαλασσεται σε ενα βαθμο απο τη νοσηροτητα του παρελθοντος…»

«…Εχει τεκμηριωθει απο πολλες ερευνες οτι οι αυταρχικοι χαρακτηρες που τεινουν προς την πολεμικη παρακρουση ειναι ατομα με ακρως αυταρχικη, τραυματικη ανατροφη. Η αρχη εγινε με τις ερευνες για την Αυταρχικη Προσωπικοτητα του Theodore Adorno και αλλων, που καθορισε μια “κλιμακα φασισμου” για την εξεταση της συμπεριφορας ατομων με προδιαθεση για σχεσεις κυριαρχιας-υποταγης, που ταυτιζονται με “αυστηρες” ηγετικες μορφες και εκδηλωνουν διαχυτη εχθροτητα και καταστροφικοτητα εναντια σ’οποιον διαφωνει μαζι τους. [T. W. Adorno et al, The Authoritarian Personality] Καταδειχθηκε οτι αυτα τα στοιχεια του χαρακτηρα ειναι αποτελεσμα απελπισιας λογω απουσιας αγαπης απο μερους των γονεων, φοβου που μετατρεπεται σε μισος και κατευθυνεται προς την εξωτερικη ομαδα των Αλλων…»
https://isotis.wordpress.com/j49/




ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ |
ALICE MILLER
https://isotis.wordpress.com/am4/

«…Παντα αφηνε το να πιστευει οτι ειναι ο αφεντης, ενω θα εχεις τον ελεγχο παντοτε εσυ. Η ιδεωδης μορφη της υποτελειας ειναι εκεινη που διατηρει την επιφαση της ελευθεριας · η ιδια η θεληση γινεται αιχμαλωτη…»
[Ζαν-Ζακ Ρουσσω_Εμιλ_βιβ.2]

…Στα πραγματικα κινητρα του ενηλικου βρισκουμε: (α) την υποσυνειδητη αναγκη του να επιβαλλει σε αλλους την ταπεινωση που εχει υποστει · (β) την αναγκη να βρει αντικειμενο για να κατευθυνει καταπιεσμενα συναισθηματα του · (γ) την αναγκη να κατεχει ενα ζωτικο αντικειμενο για να το χειραγωγει · (δ) την αναγκη να εξιδανικευει την παιδικη του ηλικια και τους γονεις του, μεσω της δογματικης προσηλωσης στις παιδαγωγικες αρχες των γονιων του· (ε) το φοβο της ελευθεριας · (στ) το φοβο μηπως αντικρυσει στο παιδι τα στοιχεια που ο ιδιος εχει απωθησει, και την αναγκη του να στραγγαλισει τα συγκεκριμενα στοιχεια του παιδιου οπως τα στραγγαλισε και στον εαυτο του· (ζ) την αναγκη για εκδικηση…
https://isotis.wordpress.com/am4/




ΚΥΡΙΑΡΧΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ

ο τροπος που οι αρχοντες νοηματοδοτουν τον κοσμο καθαγιαζοντας το συμφερον τους. Οι εκπεμπομενοι απο το καθεστως μυθοι που ιεροποιουν την κυριαρχια των ποιμενων επι του ποιμνιου. Το software των οιονει ρομποτ.
Το “αυτονοητο”, ο “κοινος νους”, αυτο που ο μεσος ανθρωπος αντιλαμβανεται ως “πραγματικοτητα”, δεν ειναι παρα εσωτερικευση της κυριαρχης ιδεολογιας.
Σε παλιοτερες εποχες, “πραγματικοτητα” ηταν η παντοδυναμια του “Θεου”, το Αφεντικο αντιπροσωπευε το “Θεο” και η δουλοφροσυνη ηταν “χριστιανικη αρετη”. Η Εκκλησια ηταν το κεντρο κατασκευης της “πραγματικοτητας”, το καθεστωτικο κεντρο προπαγανδας.
Σημερα “πραγματικοτητα” ειναι η ιερη συσσωρευση του Κεφαλαιου, η παραγωγη και η καταναλωση ως αυταξιες, η θρησκεια του χρηματος, η ιεραρχια, ο ανταγωνισμος, η εκμεταλλευση.
Το Αφεντικο αντιπροσωπευει τη “Δημοκρατια” και τον “Ορθο Λογο”.
Η δουλοφροσυνη, ο κομφορμισμος, ειναι “υπευθυνοτητα”, “ρεαλισμος”, “δημοκρατικη συνειδηση”. Κεντρο κατασκευης και διαχυσης του “αυτονοητου”, της “πραγματικοτητας”, ειναι τα media. Οι καθεστωτικοι δημοσιογραφοι και διανοουμενοι ειναι οι συγχρονοι ιεροκηρυκες.
https://isotis.wordpress.com/y75/




ΚΑΣΤΟΡΙΑΔΗΣ | ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ, ΙΣΟΤΗΤΑ, ΑΥΤΟΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
https://isotis.wordpress.com/d06/

…ολες οι αποφασεις πρεπει κατ’ αρχην να λαμβανονται, οποτε ειναι πρακτικως δυνατον, απο το συνολο των ενδιαφερομενων προσωπων, δηλαδη, απο τη γενικη συνελευση του ‘‘πολιτικου σωματος’’ (ειτε προκειται για εργοστασιο, για διοικηση, για πανεπιστημιο ή για συνοικια). Μια ομαδα αντιπροσωπων εξασφαλιζει την εφαρμογη των αποφασεων της γενικης συνελευσης και τη συνεχεια της διαχειρισης που χωριζει τις συνοδους της συνελευσης. Οι αντιπροσωποι εκλεγονται, και ανακαλουνται διαρκως (εκτεθειμενοι καθε στιγμη σε ακαριαια ανακληση)… Το σημαντικο σημειο ειναι οτι η εξουσια του αποφασιζειν ανηκει στη γενικη συνελευση, η οποια μπορει να αναθεωρησει τις αποφασεις των αντιπροσωπων…

…Εκεινο που κρινεται εδω ειναι η ‘‘εξαλειψη του επαγγελματισμου’’ στην πολιτικη, η καταργηση της ως ειδικης και χωριστης σφαιρας δραστηριοτητας και αρμοδιοτητας· και, αντιστοιχα, η καθολικη πολιτικοποιηση της κοινωνιας σημαινει απλως οτι οι υποθεσεις της κοινωνιας ειναι, στην πραξη και οχι στα λογια, υποθεση ολων…

…η [επαγγελματικη] αντιπροσωπευση τεινει να ‘‘διαπαιδαγωγησει’’…[να εθισει] τους ανθρωπους στην πεποιθηση οτι δεν μπορουν να διαχειριζονται τα προβληματα της κοινωνιας, οτι υπαρχει μια ειδικη κατηγορια ανθρωπων προικισμενων με την ειδικην ικανοτητα να ‘‘κυβερνουν’’. Η ‘‘πολιτικη ως επαγγελμα’’… συντελει στην πολιτικη απαθεια, κι αυτη, με τη σειρα της, μεγαλωνει μεσα στο πνευμα των ανθρωπων το χασμα αναμεσα στην εκταση και στην πολυπλοκοτητα των κοινωνικων προβληματων και στην ικανοτητα τους να καταπιαστουν μ’ αυτα…

…Ελευθερη κοινωνια ειναι μια κοινωνια στην οποια η εξουσια ασκειται αποτελεσματικα απο τη συλλογικοτητα… στην οποια ολοι συμμετεχουν πραγματικα με ισοτητα… Συμμετοχη στην εξουσια ειναι συμμετοχη στη θεσμιζουσα εξουσια. Σημαινει οτι καποιος μετεχει ισοτιμα με τους αλλους σε μια συλλογικοτητα που αυτοθεσμιζεται ρητα.
Η ελευθερια σε μια κοινωνια εκφραζεται στους εξης δυο θεμελιωδεις νομους: Δεν υπαρχει εκτελεση χωρις ισοτιμη συμμετοχη στη ληψη αποφασεων. Δεν υπαρχει νομος χωρις ισοτιμη συμμετοχη στη θεσπιση του νομου. Μια αυτονομη συλλογικοτητα εχει εμβλημα και αυτοκαθορισμο: ειμαστε εκεινοι που εχουμε νομο να οριζουμε εμεις τους νομους μας…

…Γιατι υπαρχει καταναγκασμος; Διοτι σε γενικες γραμμες οι εργαζομενοι δεν ριχνονται με αυθορμητο ενθουσιασμο να εκτελεσουν αυτα που η διευθυνση θελει να κανουν. Γιατι αυτο; Διοτι ουτε η εργασια τους ουτε το προϊον της τους ανηκουν, διοτι νιωθουν οτι τους ξενωνουν και τους εκμεταλλευονται, διοτι δεν αποφασιζουν οι ιδιοι αυτο που κανουν και τον τροπο που θα το κανουν, ουτε τι θα γινει αυτο που κανουν…
Στα εκμεταλλευτικα συστηματα, δεν ειναι η καταναγκαστικη οργανωση της εργασιας που αποτελει απαντηση στην ‘‘ανθρωπινη οκνηρια’’ – αλλα αυτη η ‘‘οκνηρια’’ φυσικη και κατανοητη απαντηση στην εκμεταλλευση και στην απαλλοτριωση της εργασιας…

Λεγεται οτι, αν δεν υπαρχει καταναγκασμος, δεν θα υπαρχει πειθαρχια, πως ο καθενας θα κανει ο,τι του καπνισει, πως θα βυθιστουμε στο χαος. Ολα αυτα ειναι μια ακομα σοφιστεια. Το ζητημα δεν ειναι να μαθουμε αν η πειθαρχια, ή καμια φορα και ο καταναγκασμος, χρειαζονται. Το ζητημα ειναι ποιά πειθαρχια, ποιοί την εχουν αποφασισει, ποιοί την ελεγχουν, με ποιές μορφες και ποιούς στοχους…

…Η καταργηση των κυριαρχων και εκμεταλλευτριων ταξεων απαιτει οχι μονο να καταργηθει η ατομικη ιδιοκτησια των μεσων παραγωγης, αλλα επισης να εξαφανιστει η διακριση μεταξυ διευθυνοντων και εκτελουντων ως στρωματων κοινωνικων. Το κινημα συνεπως μαχεται αυτην τη διαιρεση όπου τη συναντησει, και δεν τη δεχεται μεσα του. Για τον ιδιο λογο αντιμαχεται την ιεραρχια όποια μορφη κι αν εχει… »
https://isotis.wordpress.com/d06/




ΤΟ ΓΛΩΣΣΑΡΙ ΤΗΣ ΣΥΜΦΟΡΑΣ
https://isotis.wordpress.com/4s9/

Κοινοβουλευτικη δημοκρατια:

Η φεουδαρχια των εταιρειων.
-Η εφαρμογη της θρησκειας του χρηματος στο ‘‘πολιτικο’’ πεδιο. Ο πιο εκλεπτυσμενος τροπος ελεγχου της κοινωνιας για να υπηρετηθει το οικονομικο τοτεμ, η αεναη συσσωρευση του Κεφαλαιου.
-Η πιο προωθημενη μεθοδος διαβουκολησης, η μεταμφιεση της ποιμενικης σε πολιτικη.
[Ψηφοφορος: αυτος που απολαμβανει την ελευθερια να ειναι εμπορευμα, να πουλαει τη ζωη του στην αγορα εργασιας, και δικαιουται να ψηφιζει τις κλικες των αφεντικων που τον αγοραζουν και τον πουλανε.]
-Η απατη, ο εκβιασμος, η εξαγορα, ως εργαλεια καθυποταξης και εξαχρειωσης.
-Η εξασφαλιση της ‘‘δημοκρατικης’’ καταναλωτικης ευδαιμονιας των υπηκοων με την υποδουλωση των μεταναστων, αλλα κυριως με τη μεταθεση της δουλικης εργασιας σε αλλο ημισφαιριο, μεσω του συνεταιρισμου με δουλοκτητικα καθεστωτα, οπως το κινεζικο.
-Η δημοκρατια των αφεντικων και των πουλημενων, η εμπορευματικη δημοκρατια.
Στο ατομικο επιπεδο, ο προσαρμοσμενος λεγοντας ‘‘δημοκρατια’’, εννοει τις καταθεσεις του και τις επενδυσεις του.
Στα 1950, ο δουλοφρων και ο παραδοπιστος δηλωνε εθνικοφρων. Σημερα, δηλωνει δημοκρατης.
*
Ο καπιταλισμος εχει στην γκαρνταρομπα του ενδυματα για καθε περισταση. Η υπαρκτη δημοκρατια αποτελει βεβαιως το καλο του κοστουμι. Μπορει να διαλεξει να εμφανιζεται με το ενδυμα του κοινοβουλευτισμου, της φασιστικης δικτατοριας ή του υπαρκτου σοσιαλισμου [ο υπαρκτος σοσιαλισμος ειναι η πιο καθαρη, απαλλαγμενη απο δημοκρατικα καταλοιπα, ολοκληρωτικη εκδοχη του καπιταλισμου].
*
Οι αρχουσες συμμοριες χρησιμοποιουν σημερα τη ρητορικη περι δημοκρατιας οπως ακριβως χρησιμοποιουσαν το χριστιανισμο οι φεουδαρχες, οι σταυροφοροι, οι κονκισταδορες, οι αποικιοκρατες. Η εξημερωση και η εκμεταλλευση του ποιμνιου στο εσωτερικο γινεται σημερα στο ονομα της δημοκρατιας, της προοδου, της ορθολογικοτητας· αλλοτε γινοταν στο ονομα του θεου και της βουλησης του . Οι πειρατικες επιδρομες στο εξωτερικο, οι λεηλασιες, οι σφαγες, γινονται σημερα για την προασπιση της δημοκρατιας και των ανθρωπινων δικαιωματων· τους προηγουμενους αιωνες, γινοταν για να οδηγηθουν στο δρομο του θεου οι απιστοι, οι αγριοι, οι κανιβαλοι, οι ειδωλολατρες.




ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΞΕΠΕΡΑΣΜΑ ΤΗΣ
https://isotis.wordpress.com/f431

…Κατα την κρατουσα αντιληψη ειμαστε μια δημοκρατικη κοινωνια ελευθερων πολιτων, ισων εναντι του νομου. Στη θλιβερη πραγματικοτητα ειμαστε εμπορευματα. Τα αφεντικα μας πουλανε και μας αγοραζουν, σωρευοντας πλουτο και δυναμη. Ειμαστε κοτοπουλα ορνιθοτροφειου, με δικαιωμα να εκλεγουμε τους επιστατες μας… Οι ανθρωποι, τα ζωντανα πλασματα, η φυση, δεν ειναι αυταξιες, ειναι αναλωσιμα εργαλεια και πρωτες υλες. Τα παντα υπαρχουν για να πουληθουν και να αγοραστουν, να ρευστοποιηθουν, να μετουσιωθουν σε Αγιο Πνευμα, δηλ. σε Χρημα. Ο,τι ειναι υπαρκτο (αλλα ακομη και φαντασματα), προοριζεται να συνθλιβει μεσα στην τεραστια μηχανη του κιμα, που απο την αλλη ακρη της βγαζει καταχωρησεις στα κεντρα ψηφιακων δεδομενων των τραπεζων. Ο προσαρμοσμενος θεωρει σκοπο της ζωης του να υπηρετει αυτη τη μηχανη συσσωρευσης του Ιερου Κεφαλαιου, και θεωρει αυτη τη σταση ‘‘ορθολογικη’’…




ΤΟ ΜΠΟΥΡΔΕΛΟ ΚΑΙ Η ‘‘ΚΡΙΣΗ’’ ΤΟΥ
https://isotis.wordpress.com/j73/

ΣΤΑΥΡΟΣ ΛΥΓΕΡΟΣ «… βρισκόμαστε σε ιστορική καμπή. Η ολιγαρχία του χρήματος προσπαθεί να “κινεζοποιήσει” την Ευρώπη, να καταλύσει το σοσιαλδημοκρατικό μοντέλο και το Κοινωνικό Κράτος… Το σήμερα της Ελλάδας είναι το αύριο των άλλων κοινωνιών της ευρωπαϊκής περιφέρειας, αλλά και το μεθαύριο των κοινωνιών του ευρωπαϊκού πυρήνα. Η ολιγαρχία του χρήματος μεθοδεύει την “κινεζοποίηση” της Ευρώπης όσον αφορά την εργασία…» «…απέναντί μας δεν έχουμε τυπικούς δανειστές, οι οποίοι ενδιαφέρονται μόνο να πάρουν πίσω τα χρήματά τους, ούτε εταίρους, οι οποίοι προσπαθούν να βάλουν τάξη και να ξαναστήσουν την Ελλάδα στα πόδια της. Το ευρωπαϊκό ιερατείο και το ΔΝΤ αντιλαμβάνονται την ανάταξη της ελληνικής οικονομίας με όρους βίαιης απαξίωσης. Με τη μαζική εκποίηση δημοσίων επιχειρήσεων και ακινήτων και με τη συρρίκνωση του κόστους εργασίας προσπαθούν να μετατρέψουν την Ελλάδα σε χώρα φθηνών ευκαιριών για το ευρωπαϊκό κεφάλαιο…»

ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ «…Οι πραγματικά πλούσιοι έχουν κάνει απόσχιση από κάθε συμβόλαιο και η μεσαία τάξη, αυτό το αρχαίο φιλελεύθερο όνειρο, δεν μπορεί πια να στηρίξει τους μύθους που έπλασαν για αυτήν οι μεταπολεμικές κοινωνιολογίες της αφθονίας… Η ωμότητα επιστρέφει… ως κυνικός ωφελιμισμός και κοινωνικός δαρβινισμός. Το σέρβις των κουρασμένων μηχανών προϋποθέτει τη βίαιη ή κλιμακωτή έξωση όλων όσων δεν ανταποκρίνονται στις πολλαπλές δοκιμασίες αντοχής και στα αλλεπάλληλα τεστ αξιοπιστίας…»

Τα Παιδιά της Γαλαρίας «…Η πολιτική επιλογή για την όξυνση της «κρίσης του χρέους» έχει μεγάλα πλεονεκτήματα για το κεφάλαιο: το φόβητρο της χρεοκοπίας γίνεται ένα χρήσιμο εργαλείο για ένα νέο κύκλο βίαιης πρωταρχικής συσσώρευσης, κατά τρόπο ανάλογο με ό,τι συνέβη στις χώρες της περιφέρειας τις προηγούμενες δεκαετίες.[…] Στη Δύση παίρνει τη μορφή μιας απόπειρας για την ολοκληρωτική ενσωμάτωση των σχετικά αποεμπορευματοποιημένων μορφών κοινωνικής αναπαραγωγής στην καπιταλιστική αξιοποίηση καθώς και τη μορφή της υποτίμησης και πειθάρχησης της εργατικής δύναμης: περικοπές των μισθών και των συντάξεων· μείωση της χρηματοδότησης των δημόσιων υπηρεσιών· αύξηση της φορολόγησης της εργατικής τάξης· ιδιωτικοποιήσεις· μεταρρυθμίσεις της κοινωνικής ασφάλισης· εμβάθυνση των διαχωρισμών μεταξύ νέων και παλαιότερων εργαζομένων και μεταξύ «τεμπέληδων» και «φιλόπονων» εργαζομένων. Όλα τα προηγούμενα συνοδεύονται από την ωμή βία και την προπαγάνδα των ΜΜΕ ενάντια στις απεργίες και τις διαμαρτυρίες…»

ΝΙΚΟΣ ΞΥΔΑΚΗΣ «…Το χρήμα, αυτοναφορικό, αυτονομημένο, αποσπασμένο από οποιαδήποτε σύνδεση με υλικότητες, ανάγκες, όρια, συμβολισμούς, όρισε τον βίο πριν απ΄την κρίση, με θεοκρατική απολυταρχία. Ηταν ο ζωοδότης και ο λατρευόμενος, ο απόλυτος ηγεμών, ο νοηματοδότης. Το ίδιο απολυταρχικό χρήμα, δια της ελλείψεώς του, ορίζει και πάλι τον χώρο των ανθρώπων, τους κατεστραμμένους βίους τους και τις διαψευσμένες προσδοκίες.» «Την ώρα της πτώσης ο ετερόνομος, εθελόδουλος λαός έμεινε γυμνός και ανυπεράσπιστος, χωρίς ασπίδα θεσμών, και βεβαίως χωρίς τον πρόθυμο εταίρο της αμοιβαίας διαφθοράς: ο πρώην εκμαυλιστής είχε μεταμορφωθεί σε δυνάστη και εκτελεστή…»
https://isotis.wordpress.com/j73/




Η ΖΩΗ ΩΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑ
https://isotis.wordpress.com/7j4/

ΦΩΤΗΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ «…Η “αυτονομία” [και “ουδετεροτητα”] του οικονομικού πεδίου (όπως και του εν γένει επιστημονικού πεδίου) είναι ακριβώς η κυρίαρχη καπιταλιστική ιδεολογία: πανίσχυρο όπλο σε έναν σφοδρο ταξικό αγώνα, στον οποίον κερδίζουν μέχρι στιγμής οι κεφαλαιοκρατικές ελίτ οδηγώντας τον κόσμο σε αργό θάνατο (απ’ όπου ελπίζουν ότι μπορούν μεσοπρόθεσμα να εξαιρεθούν οι ίδιες) […]
Πρέπει να καταλάβουμε ότι “οικονομία” ως κάτι διαφορετικό από την πολιτική δεν υπάρχει. Η «οικονομία» είναι δημιούργημα του κεφαλαιοκρατικού κόσμου και αντικατοπτρίζει τη δική του ιδεολογική αναπαράσταση του κόσμου[…]
Αυτό που έχουμε … δεν είναι μια “υποχώρηση της πολιτικής έναντι της οικονομίας” αλλά μια πολιτική δια της οικονομίας: ο χρηματοπιστωτισμός είναι μία κατάφωρη τέτοια χρήση “οικονομικών” μέσων για τη συντριβή ολόκληρων ομάδων του πληθυσμού της γης, συντριβή εθνών και, σε τελευταία ανάλυση, συντριβή των εργαζόμενων τάξεων εκ μέρους τού πιο επιθετικού τμήματος της παγκόσμιας κεφαλαιοκρατικής ελίτ…»

ΒΑΡΟΥΦΑΚΗΣ «…ζούμε σε κοινωνίες όπου η “γλώσσα” της εξουσίας είναι η οικονομική “επιστήμη”. Αν δεν μιλάς τη γλώσσα αυτή, έχεις ουσιαστικά περιθωριοποιηθεί στο πλαίσιο του δημόσιου διαλόγου – όπως συνέβαινε τον Μεσαίωνα σε όσους αδυνατούσαν να μιλήσουν τη γλώσσα της θεολογίας γενικά και των Γραφών ειδικότερα…»
«…Στην καλύτερη περίπτωση, κάθε οικονομική σχολή σκέψης εκφέρει μια ιδεολογία μετά εξισώσεων και στατιστικών συσχετισμών (που θυμίζουν περισσότερο τις εμπειρικές “μελέτες” των αστρολόγων παρά των αστρονόμων). Στη χειρότερη περίπτωση, τα οικονομικά δεν είναι παρά μια μορφή θρησκευτικών πεποιθήσεων εκπεφρασμένες στη γλώσσα των αφηρημένων μαθηματικών (έτσι ώστε κανείς να μην κατανοεί αυτό που σχεδόν όλοι γνωρίζουν).»

ΚΑΣΤΟΡΙΑΔΗΣ «…Ο οικονομικος ανταγωνισμος μεσα στην κοινωνια υπαρχει επειδη, και εχει σαν προϋποθεση το οτι, οι κοινωνικοι θεσμοι αντικειμενικα επιτρεπουν την οικονομικη ανισοτητα· και το καθιερωμενο συστημα αξιων αξιολογει θετικα αυτους που ‘‘εχουν’’ ή ‘‘κερδιζουν’’, και αρνητικα τους αλλους.
Αισθανεστε εσεις μειωμενος ή κατωτερος επειδη εχετε μονο μια συζυγο και οχι τεσσερεις; Αν ζουσαμε σε μουσουλμανικη χωρα, ισως να αισθανοσασταν [μειονεκτικα]… Υπηρξε μια εποχη, οχι και τοσο μακρινη, που πολλοι ανθρωποι μπορουσαν να σκοτωσουν ή να κανουν οποιαδηποτε ατιμια για να τους δωσει ο βασιλιας τιτλο ευγενειας. Εμεις σημερα θα γελουσαμε με αυτην την ιδεα… Δεν γελαμε ομως, οταν καποιος ειναι ετοιμος να σκοτωσει ή να κανει οποιαδηποτε βρωμια για να κερδισει μερικα εκατομμυρια…
Εκεινο που χρειαζεται ειναι να γινει η ιδεα: ‘‘εγω κερδιζω περισσοτερα απο σενα’’ τοσο γελοια οσο και η ιδεα ‘‘εγω ειμαι καλυτερος απο σενα, γιατι η προγιαγια μου κοιμηθηκε με το βασιλια, που εκανε τον προπαπο μου βαρωνο.’’ …
Ειναι αναγκη να καταστραφει η οικονομικη νοοτροπια και ολο το συστημα ψυχικων κινητρων και ‘‘αξιων’’ που ειναι συνυφασμενο μαζι της. Αυτο το συστημα το δημιουργησε και το επεβαλε ο καπιταλισμος― και ο μαρξισμος το εγκολπωθηκε τελικα περιπου αμεταβλητο…»
https://isotis.wordpress.com/7j4/




ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΩΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ ΔΟΓΜΑ
https://isotis.wordpress.com/4y9/

Θελεις να τους πεισεις να δουλευουν για σενα, να σου δινουν πλουτο, ψηφους, υπακοη; Θελεις να τους αρμεγεις κανονικα και να ειναι υποταγμενοι οικειοθελως; Δωσε τους υποκαταστατα αυτου που τους λειπει πραγματικα: η αυτοεκτιμηση. Δωσε τροφη στη μυθομανια τους. Πες τους οτι ειναι αξιοι συνεχιστες μεγαλου πολιτισμου χιλιετιων, οτι καταγονται απο μεγαλους προγονους, οτι ‘‘εμεις χτιζαμε παρθενωνες οταν οι αλλοι ετρωγαν βελανιδια’’. Η ‘‘εθνικη υπερηφανεια’’ δεν ειναι βεβαια αυτοεκτιμηση, ειναι ομως καλο υποκαταστατο, και θα σε προσκυνουν γι’αυτο. Αν μπορεις να τους δωσεις και τη δυνατοτητα να καταναλωνουν, θα γινουν κανονικα ρομποτ στη διαθεση σου.




EMMANUEL REYNAUD | Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΑΝΔΡΙΣΜΟΥ
https://isotis.wordpress.com/7q3/

Η διαιρεση σε αντρες και γυναικες ειναι καθαρα κοινωνικη· αυτο το γεγονος δεν πρεπει να το αποκρυπτουν απο την αντιληψη μας οι βιολογικες διαφορες μεταξυ αρσενικου και θηλυκου. Απο τη στιγμη που ενα παιδι γεννιεται, υπαγεται σε μια κατηγορια φυλου, αναλογα με τα γεννητικα του οργανα… Ολοκληρη η ταυτοτητα του προσωπου αναπτυσσεται στη βαση αυτης της διαφοροποιησης φυλου, και μεσω της ταυτισης με μια κατηγορια· σε τετοιο βαθμο ωστε το επιβεβλημενο καταληγει να θεωρειται φυσικο. Η κατηγοριοποιηση εσωτερικευεται σε τετοιο βαθμο ωστε η αμφισβητηση της ενεχει τον κινδυνο να ερθει κανεις αντιμετωπος με το κενο:
―‘‘Αν δεν ειμαι αντρας, τί ειμαι; Ποιός ειμαι;
Ετσι, οταν μιλαμε για το ρολο ‘‘αντρας’’ ή το ρολο ‘‘γυναικα’’, δεν αναφερομαστε σ’ενα ρολο που παιζεται περιστασιακα, σε καποιες στιγμες, αλλα σε ενα πραγματικο κελυφος, ενα οστρακο που το προσωπο εχει πληρως ενσωματωσει. Ενα οστρακο που αναπτυσσεται και στερεοποιειται στη διαρκεια μιας υπαρξης καθοριζομενης απο τις διαφορες των φύλων.

…δεν θα βρουμε καμια εξηγηση για την ιεραρχικη διαιρεση των ανθρωπων σε φυλα, επειδη το αλφαβητο της πατριαρχικης ιδεολογιας ειναι ακριβως να εμφανιζει αυτη τη διαιρεση ως βιολογικη, φυσικη, ή καθορισμενη εκ θεου…
…απο την αλλη, αποκτουμε καλυτερη εικονα της πατριαρχικης λογικης, εξεταζοντας την εξελιξη της απο τη διαιρεση σε φυλα στην ιδιοποιηση-πραγμοποιηση των γυναικων και στον πολεμο για κυριαρχια μεταξυ των ανδρων…





RAOUL VANEIGEM. Η ΒΙΒΛΟΣ ΤΩΝ ΗΔΟΝΩΝ
https://isotis.wordpress.com/c72/

«…Αν καθε σταθμος της οικονομικης αναπτυξης σταζει αιμα χυμενο για χειραφετησεις που κατεληγαν στον εκσυγχρονισμο της δουλείας, αυτο σημαινει οτι οι αγωνες χειραφετησης υπακουαν σε μια αναγκαιοτητα της εμπορευματικης επεκτασης… Οι νικες τους ηταν παντα νικες του εμπορευματος. Οι ανθρωποι πιστευαν οτι αγωνιζονταν για δικαιοσυνη, ισοτητα, ελευθερια, αλλα στην πραγματικοτητα αγωνιζονταν για τον εμπορευματικο επεκτατισμο, για την επωδυνη γεννα μιας νεας εμπορευματικης μορφης(…)
…Ποιο παραλογο κινητρο μας αναγκαζει να πληρωνουμε για αγαθα που παραχθηκανε απο ολους για ολους, αν οχι ο φοβος οτι θα γραπωθουμε απο τους νομους σας και τις φυλακες σας; Ο φοβος του χωροφυλακα ειναι η απαρχη της χαμερπειας.(…)
Ενας ανεμος αθωοτητας εξαπλωνεται, που μουρμουριζει υπουλα να σταματησουμε να δουλευουμε απο τεμπελια, να εκπαραθυρωσουμε εναν αρχηγο για πλακα, να μοιρασουμε τα αποθηκευμενα αγαθα απο αγαπη για τη χαριστικοτητα.(…)
Η γραμμη της ζωης περνα απο την υποκειμενικη αφθονια, τον διχως ορια ερωτα, τον εμπρησμο των τραπεζων, το σαμποταρισμα της οικονομιας, το τελος του κρατους, τη ριζικη καταστροφη των εμπορευματικων σχεσεων…»




Κλεάνθης Γρίβας. ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟ ΕΓΚΛΗΜΑ
http://is.gd/W2CyUW

…Το οργανωμένο έγκλημα (παράλληλα με την παραδοσιακή του δραστηριότητα στους τομείς της προστασίας, της πορνεία, του τζόγου και των ναρκωτικών) πολιτικοποιείται διαμέσου της εξυπηρέτησης πολιτικών στόχων που του τίθενται από τις μυστικές υπηρεσίες, όπως το σπάσιμο των απεργιών, οι βιαιότητες σε βάρος της αριστεράς και η διάπραξη πολιτικών δολοφονιών. Και oι μυστικές υπηρεσίες (παράλληλα με την παραδοσιακή τους δραστηριότητα στους τομείς της κατασκοπίας, της αντικατασκοπίας και της πολιτικής τρομοκρατίας) εγκληματοποιούνται χρησιμοποιώντας τα μέσα του οργανωμένου εγκλήματος, και κυρίως τα ναρκωτικά.
Έτσι οι μυστικές υπηρεσίες αναδεικνύονται σε παράλληλη εξουσία, γιατί οι μπίζνες με τα ναρκωτικά εξασφαλίζουν σ’ αυτές μια πολιτική αυτονομία διαμέσου μιας σειράς «συμμαχιών» που μπορούν να διαφεύγουν από τον έλεγχο της νόμιμης πολιτικής εξουσίας, και συγχρόνως μια οικονομική αυτοδυναμία από τα αρμόδια συνταγματικά όργανα ελέγχου, διαμέσου της αυτοχρηματοδότησης των επιχειρήσεών τους με τα κέρδη που προσπορίζονται από την έμμεση ή άμεση συμβολή τους στη διακίνηση των ναρκωτικών…




ΚΑΣΤΟΡΙΑΔΗΣ. ΜΑΗΣ ’68 
https://isotis.wordpress.com/s29/

«…Μεσα σε λιγες μερες το κινημα των επαναστατων φοιτητων προπαγανδιζει σε ολη τη χωρα την αμφισβητηση της ιεραρχιας και αρχιζει το γκρεμισμα της εκει που εμοιαζε περισσοτερο αυτονοητη: στο πεδιο της γνωσης και της εκπαιδευσης… στις γραφειοκρατικες ιεραρχικες δομες της κοινωνιας… εκει που μοιαζει απροσβλητη η σοφιστεια: η γνωση δικαιωνει την εξουσια ( και η εξουσια κατεχει εξ ορισμου τη γνωση)…
Διακυρησσει και αρχιζει να πραγματοποιει την αυτονομη και δημοκρατικη αυτοδιευθυνση των συλλογικων οργανων… Αναγκαζει πρυτανεις και υπουργους να αποκαλυψουν μπροστα σε ολους ποση ασυναρτησια, αμαθεια και βλακεια εχει ο ρολος τους…
Αοπλοι φοιτητες αναγκαζουν την εξουσια να δειξει τι φοβος τη διακατεχει πισω απο τις επισημοτητες, τα μεγαλεια και τους παλληκαρισμους, ενας φοβος που δεν αργει να προσφυγει στο ροπαλο και στο δακρυγονο. Ταυτοχρονα το κινημα υποχρεωνει τις ‘‘εργατικες’’ γραφειοκρατικες ηγεσιες να φανουν οι υστατοι εγγυητες της καθεστηκυιας ταξης, μεχρι τα μπουνια αλληλεγγυες στην ασυναρτησια και την αναρχια της…»




ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ . ΚΛΕΑΝΘΗΣ ΓΡΙΒΑΣ
http://is.gd/TEXnqn

…Τα εκτελεστικά όργανα της τρομοκρατίας ή είναι πράκτορες των μυστικών υπηρεσιών ή είναι αφελείς «κοινωνικοί αναμορφωτές» που μπορεί να διακατέχονται από την αυταπάτη ότι εξυπηρετούν τα «ύψιστα συμφέροντα του λαού, της φυλής, του έθνους, του προλεταριάτου ή της επανάστασης», ενώ στην πραγματικότητα τηλεκατευθύνονται από ειδικά αυτονομημένα τμήματα των μυστικών υπηρεσιών και συνεργούν στην πλήρη καθυπόταξη της κοινωνίας στην κρατική εξουσία…
‘‘Την τρομοκρατία τη διευθύνει η εξουσία, κι όποιος θέλει την εξουσία, πρέπει να αποδείξει πως ξέρει να διευθύνει την τρομοκρατία.’’(G.Sanguinetti – http://is.gd/qV2xZH )




BOOKCHIN. Ο ΜΑΡΞΙΣΜΟΣ ΩΣ ΑΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ
https://isotis.wordpress.com/9c3/
https://isotis.wordpress.com/q69/

«…προτου ο αντρας αρχισει να εκμεταλλευεται τον αντρα, αρχισε να κυριαρχει πανω στη γυναικα. Aκομα πιο νωρις, ο γερος αρχισε να κυριαρχει πανω στο νεο μεσω μιας ιεραρχιας ηλικιακης, γεροντοκρατιας και προγονολατρειας…
Η κυριαρχια του ανθρωπου πανω στον ανθρωπο υπηρξε πολυ προγενεστερη του σχηματισμου των ταξεων και των οικονομικων τροπων κοινωνικης καταπιεσης…
[Το ζητουμενο δεν ειναι] να καταστρεψουμε μονο τον καπιταλισμο… αλλα και τον αρχαϊκο κοσμο – την κυριαρχια ανθρωπου πανω σε ανθρωπο, την ιδια τη λογικη της ιεραρχιας…»
«…Ο εργατης αρχιζει να γινεται επαναστατης… οταν φτανει στο σημειο να απεχθανεται την ταξικη του θεση εδω και τωρα, οταν αρχιζει να ξεφορτωνεται εκεινα ακριβως τα χαρακτηριστικα για τα οποια οι μαρξιστες τον εξυμνουν περισσοτερο: την ηθικη της δουλειας, τη δομη του χαρακτηρα που προερχεται απο τη βιομηχανικη πειθαρχια, το σεβασμο για την ιεραρχια, την υπακοη σε αρχηγους, τον καταναλωτισμο, [τη δολαριοφροσυνη, την δουλοφροσυνη, την ιδεολογια της ‘‘σοβαροτητας’’,] τα στοιχεια πουριτανισμου…»




ΟΙ ΔΟΛΑΡΙΟΦΡΟΝΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ‘‘ΜΝΗΜΟΝΙΑ’’

Καπιταλισμος δεν ειναι ουτε ο Λατσης, ουτε ο Ροκφελερ, ουτε η Siemens, ουτε η BP. Ειναι ο μεσος ανθρωπος, ο προθυμος να πουληθει για να καταναλωνει, ο προθυμος να συμμετασχει στη διαδικασια συσσωρευσης του Ιερου Κεφαλαιου.
Τις τελευταιες δεκαετιες, προσαρμοσμενος σημαινε δυναμει βολεμενος. Το προβαλλομενο κοινωνικο προτυπο ηταν να σπουδασεις, να αποκτησεις δεξιοτητες, να γινεις εμπορευμα υψηλων προδιαγραφων, να σε αγορασει με ενα καλο μισθο καποια εταιρεια ή το κομματικο “δημοσιο”, να βολευτεις και να βρεις το νοημα του βιου, την καταναλωση. Επι δεκαετιες οι νεοελληνες ψηφιζαν και προσκυνουσαν τις καθεστωτικες συμμοριες, κομματα και εταιρειες, για να παιρνουν ως ανταλλαγμα διορισμους, αργομισθιες, επιδοτησεις, φακελακια, νομιμοποιησεις αυθαιρετων, ασυλια για να κλεβουν ανενοχλητοι ο ενας τον αλλο, και λαιφσταιλ. Στηριζαν την αρχουσα μαφια για ενα μονο λογο: ηθελαν να γινουν μελη της.
Ολως αιφνιδιως, σημερα φτυνουν εκει που εγλειφαν. Τωρα που τα λεφτα και τα ρουσφετια κοβονται, και δεν θα μπορουν να πληρωνουν τις δοσεις του αυτοκινητου και της tv plasma, ανακαλυψαν οτι οι εκλεγμενοι νταβατζηδες τους ειναι ‘‘κλεφτες’’.
Τωρα το Αφεντικο αποφασισε να υποτιμησει και τις δεξιοτητες, και τα προσοντα, και την προθυμια μας να πουληθουμε.
Δεν θελουμε να αλλαξουμε τον κοσμο, δεν ειμαστε ουτε παλαβοι ουτε ιδεοληπτικοι, ειμαστε υπευθυνοι και ρεαλιστες, θελουμε να προσαρμοστουμε και να γινουμε ανταγωνιστικοι, ευπωλητοι. Στο εξης ομως, προσαρμοσμενος σημαινει δουλοπαροικος.

Ηρθε ο λογαριασμος για τον εθελοδουλο, τον καταναλωτη, τον πελατη των κομματων και των εταιρειων. Οι προαγωγοι του εκτιμουν οτι δεν εχουν πλεον αναγκη να τον εξαγοραζουν, μπορουν απροκαλυπτα να του επιβαλλουν το καπιστρι: κινεζοποιηση.
Προκειμενου να αλλαξει οτιδηποτε, η δολαριοφρων πλειοψηφια, η ‘‘μεσαια ταξη’’, πρεπει να εξαλειφθει. Η πεινα διαρκειας που επιβαλλεται μεσω ‘‘μνημονιων’’, μπορει να εχει και θετικες πλευρες. Η αδυναμια του κομφορμιστη να βολευτει, να πουληθει σε καλη τιμη, ισως να τον ωθησει να αρνηθει να πουλιεται. Κι αν δεν υπαρχει ελπιδα να απαρνηθει ο ιδιος την κατασταση του ρομποτ, ισως το κανουν τα παιδια του. [Δεκ.2012]

το μπουρδελο και η ‘‘κριση’’ του- https://isotis.wordpress.com/j73/



Advertisements